طرح پیشنهادی ، مجتمع مسکونی شار ، دفتر معماری آراد و گروه معماری زاو
1395/6/15
عنوان پروژه: مجتمع مسکونی شار
محل پروژه: تهران، ایران
سال طراحی: ۱۳۹۱
طراح: گروه معماری زاو (محمدرضا قدوسی و حسین هجرتی) و دفتر معماری آراد (بهرام کلانتری و کورش دباغ)
توضیح طراح: ساختمانی ۱۲ طبقه که در طراحی آن از دغدغه‌های کارفرمایی که قصد ارتقای معماری شهر را دارد،  تا رفع نیاز‌های مخاطبان مورد توجه قرار گرفته است. هدف، طراحی معماری خاصی برای استفاده‌کنندگان بود. ایده‌ها و مفاهیم به کار رفته در این پروه در۳ نگاه مخاطب، کارفرما و معمار دسته‌بندی شده‌اند به طوری‌که هر کدام به نحوی بر پروژه (برنامه و فعالیت‌های داخلی و نیز فرم آن) تاثیر گذاشته‌اند.
استفاده‌کننده خواستار سکونت در یک مجموعه مسکونی با خواص برج‌نشینی با واحدهای بزرگ و لوکس، فضاهای داخلی مناسب برای چیدمان مبلمان، دید عالی به مناظر بیرونی، وجود امکانات به‌روز و استفاده از طرح سنگ در پروژه است.
درخواست کارفرما شامل به حداکثر رساندن سطح فروش با حفظ کیفیت فضاها، ایجاد سطح حداقلی برای پلکان و مشاعات، تقسیم‌بندی منطقی برای افزایش میزان مطلوب بودن واحدها، حداقل تداخل با بافت گیاهی درختان محل، اجرای آسان، تبدیل شدن به آیکونی متمایز و جذاب در بافت در حال رشد منطقه‌ی کامرانیه و خیابان ثروتی است.
نگاه و توجه معمار بر مالکیت بصری به معنی خوب دیدن باغی که پروژه در آن قرار دارد، با اشراف عالی بر مناطق پیرامون، ایجاد برش‌هایی برای حفظ محیط طبیعی و دریافت نور، تداوم محیط طبیعی و درختان باغ با طراحی یک لابی شفاف (تا بافت سبز داخلی را درمعرض دید رهگذران خیابان قرار  بدهد)، اجرای نظام ۲-۴-۶ در تقسیمات افقی که منجر به مقیاس شدن پروژه می‌گردد، ساخت حجمی دینامیک که به کمک پرسپکتیوهای متنوع و چند وجهی و بازی نور و سایه به دست می آید، تأکید بر ساخت زبانی جدید با تعریف جدیدی در نظام بازشوها بوده است





 

پيشنهاد iranArchitects - محصولات ساختمانی

essehome
novel-glass

دستگیره سرویسی

نووِل گلس

طراح و مجری سازه های شیشه ای

مشــــــاهده

slamp-avia

Slamp Avia

تی سرا ti serra

بوتیک روشنایی تی سرا

مشــــــاهده

پيشنهاد iranArchitects - برندهای ساختمانی

آسترو بلایندز
موکت زت

موکت زت

انواع موکت اداری، هتلی، تایل و رول

دریافت کاتالوگ

مشــــــاهده

طراحان ایده صدرا BAGNODESIGN

پيشنهاد iranArchitects - محصولات به‌کار رفته در پروژه‌ها

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت جهت ایران‌آرشیتکتز محفوظ ميباشد.