ایدهی تقسیم دو توده حجمی هتل و فضاهای تفریحی عمومی و هتل آپارتمان و تبدیل آن به یک شکاف نمادین بر پایهی یک سازهی نمادین جناغی شکل آغاز گشت. حرکت مردم در فضاهای گردشگری اطراف، امکان دعوت آنها به فض
پروتوتایپِ فُرمیِ سقفهای شیروانیِ مرسوم در منطقه، در طرح ما، از محور مرکزیِ خود جابهجا شده و در وضعیت قطری قرار گرفت تا دشتهای جنوب شرقی و کوههای ارتفاعات شمالی را بیشتر رؤیت پذیر کند. همزمان، مح
ساختمان اداری آفتاب، در موقعیتی متراکم از ساختمان های اداری و در کوچه ای کم عرض قرار دارد. ایده های اولیه طرح از نفوذ نور ازلايه هاي لووردراپه های اداری و خطوط نا منظم نور و تاریکی شکل گرفت و این تضاد
حجم کلی بنا به دو بخش مسقف و سایه انداز در مقیاس بزرگ و کل ساختمان، برای محافظت از آفتاب و استفاده ی بهینه از بادهای مطلوب در دو جهت متفاوت جانمایی شده است. کشیدگی عمودی ساختمان، قائم به دریا است و شک
سپید راه تحقیقی مبتنی بر طراحی و طرحی است مبتنی بر تحقیق؛ با هدف شکوفا کردن قابلیت های موجود و در مقیاس گوناگون، چه شهری، چه منطقه ای و چه در محدوده محور مورد نظر، این شکوفایی براساس برآیند سرمایه های
کنترل نور، دید، تنظیم انرژی و به طور کلی نوعی حفاظت را اگر از ویژگی های عمومی پرده ی روی پنجره بدانیم، از دید عابر بیرونی، حرکت آرامِ پرده ی پارچه ایِ آویخته در پشت پنجره ای نیمه باز، علاوه بر این
طرح برنده برای پاویون ملی ایران در پانزد...
روایت ها در یک صفحه تعاملی و در دوحالت انتخاب کلی و جزئی، به نمایش در می آیند و گزارشی فشرده از هر روایت قابلیت چاپ دارد. ایده مشارکت در بافت ها با مشارکت بازدیدکنندگان در هم می آمیزد و حرکت معکوس باف
بخش مهمی از تلاش طراحی بر این بوده که در روندخلق فرم از بازنمایی شکل قناس زمین پرهیز شود. از سوی دیگر با توجه به بالا بودن انرژی حرکتی در اطراف سایت و همچنین قابل رویت بودن بنا از دو مسیر پر تردد از ا
ویلا دیدار در پهنه ای اختصاصی در نزدیکترین پیوند میان دریای خزر و کوه های سرسبز و مرتفع البرز شمالی قرار گرفته است. از خواسته های مالک، داشتن بیشترین ارتباط شفاف و سیال با منظرِ دریا و چشمانداز کوه و