طرح پیشنهادی ، مجتمع مسکونی شار ، علیرضا تغابنی (نکست آفیس)
1395/6/13
عنوان پروژه: مجتمع مسکونی شار
محل پروژه: تهران، ایران
سال طراحی: ۱۳۹۱
طراح: علیرضا تغابنی (نکست آفیس)
توضیح طراح: هدف طراحی در پروژه، ایجاد تنوع در چشم انداز واحدها با حفظ درختان موجود در سایت بوده است. ساختمان بصورت یک حجم یکپارچه است که فضای درختان از آن کسر شده است. نمای این قسمت های خالی بریده شده حجم از جنس چوب می باشد. در این قسمت تراس ها و نورگیرها قرار گرفته اند. دیواره بیرونی حجم از جنس بتن سفید می باشد.
قسمت های خالی حجم، طوری طراحی شده اند که فرورفتگی هایی در هر واحد ایجاد کرده اند. این فرورفتگی ها باعث ایجاد چشم انداز متنوعی در جهات مختلف برای هر واحد شده اند. این تنوع بویژه در طبقات بالای ساختمان بخوبی قابل مشاهده است.
این ساختمان به متراژ ۳۰ هزار متر مربع شامل ۱۱ طبقه مسکونی می باشد. هر طبقه شامل چهار واحد مسکونی می باشد. دو طبقه فوقانی شامل سه واحد دوبلکس می باشد. فضای همکف به شکلی طراحی شده که جریان پیاده، گویی از میان جزیره‌ هایی عبور می‌کنند و از خیابان به فضای حیاط اصلی می‌رسند. در حقیقت، فضای همکف پر است از فضاهای نیمه‌باز مسقف یا غیرمسقفی که انبوه درختان در آن وجود دارند و گیاهان آویخته از تراس‌های طبقات بالا، فضایی جذاب و لذت‌بخش، مانند کوچه‌باغ‌های قدیمی را ایجاد می‌کنند. در این فضا، لابی‌ها، نگهبانی‌ها و سالن جلسات، برای استفاده ساکنان تدارک دیده شده است

















 

پيشنهاد iranArchitects - محصولات ساختمانی

bagnodesign-mliner

Bagnodesign M-Liner

طراحان ایده صدرا BAGNODESIGN

شیرآلات و تجهیزات سرویس بهداشتی

مشــــــاهده

veratti-screen

Veratti Screen

وراتی Veratti

پرده کرکره، شید و اسکرین

مشــــــاهده

print-series-pr07

Print Series PR07

آسترو بلایندز

پرده شید، بلک اوت، شید برقی

مشــــــاهده

پيشنهاد iranArchitects - برندهای ساختمانی

پيشنهاد iranArchitects - محصولات به‌کار رفته در پروژه‌ها

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت جهت ایران‌آرشیتکتز محفوظ ميباشد.